Środa 03.03.2021.
Grupa II
Temat dnia: Tajemnice naszego ciała
CELE OGÓLNE:
– poznawanie części ciała i nazw wybranych organów;
– poszerzenie wiadomości dzieci na temat funkcjonowania organizmu;
– poszerzanie doświadczeń przyrodniczych; wdrażanie do uważnego obserwowania swojego ciała i odczytywania jego sygnałów
Filmik dla dzieci: ,,Ciało człowieka – nauka części ciała‘’
https://www.youtube.com/watch?v=Pu6fcTIz4cM
Piosenka ,,Moje ciało’’- Śpiewające Brzdące
https://www.youtube.com/watch?v=T6VnmzaPpyc
„Moje ciało” – zabawa dydaktyczna połączona z zabawą badawczą.
Rodzic zaprasza dziecko na wycieczkę w głąb ciała i pyta je:
– Co to jest skóra? Czy skóra się rusza? Co jest na skórze? (dzieci mogą obejrzeć swoją skórę
pod szkłem powiększającym) Co mamy pod skórą? (kości, narządy)
– Gdzie mamy serce? (po lewej stronie klatki piersiowej) – w tym miejscu można nakleić czerwone samoprzylepne serce.
– Co to jest puls? Dzieci podejmują próby odnalezienia pulsu pod żuchwą.
„Skąd wiemy, że żyjemy?” – zabawa badawcza (z użyciem lusterka i balonika).
Rodzic robi głęboki wdech nosem i wydech ustami. Prosi dziecko aby obserwowało co się w tym czasie dzieje z jego ciałem.
Rodzic tłumaczy dziecku że podczas wdechu nabieramy powietrza do płuc. Nasze płuca to takie dwa baloniki, które rozszerzają się i kurczą (do prezentacji używa balonów). Gdy nabieramy powietrza, to baloniki robią się duże, wtedy mogą się unosić ramiona, brzuch – przepona. Ponieważ powietrza nie widać, to jednym ze sposobów, aby sprawdzić czy ktoś (np. nieprzytomny) oddycha, jest przystawienie do jego ust lusterka – gdy oddychamy, na powierzchni lusterka gromadzi się para wodna.Prosimy dziecko aby i chuchało na lusterko tak, aby zaparowało.
„Dotknij części ciała…” – zabawa ruchowa.
Dziecko spaceruje po spokoju przy dowolnej melodii.
Gdy muzyka cichnie, rodzic wymienia nazwę jednej z części ciała, a dziecko jej dotyka. Podczas
zabawy rodzic. stosuje zarówno liczbę pojedynczą, jak i mnogą, np. noga – nogi, a dziecko zgodnie
z poleceniem pokazuje jedną nogę lub dwie nogi.
Piosenka dla dzieci: ,,Uczymy się części ciała’’.
https://www.youtube.com/watch?v=x7Wc4Rj22jI
„Części ciała” – zabawa ćwicząca koncentrację uwagi – zabawa z piłką.
Rodzic rzuca do dziecka piłkę. Jeśli wypowie nazwę dowolnej części ciała, dziecko łapie piłkę. Jeśli wypowie inne słowo, np. garnek, dziecku nie wolno łapać piłki.
„Ile zębów mam w buzi?” – zabawa logopedyczna z lusterkiem.
Rodzic prosi dziecko, by przesunęło językiem po górnych zębach (następnie po dolnych) i je policzyło. Ważne jest, by dziecko dotknęło każdego zęba czubkiem języka.
,,Moje rączki ‘’ – praca plastyczna.
Dziecko przy pomocy rodzica odrysowuje swoje dłonie a następnie w dowolny sposób je ozdabia np.: koloruje, wykleja z plasteliny, nakleja na nie np. ozdobne naklejki, maluje farbami.Powstałe prace proszę zachować i przynieść do przedszkola.
You must be logged in to post a comment.